איך לבשל כרובית

כל מי שמתעניין בתזונה בריאה יגלה שכרובית היא אחד החברים הכי טובים שלו. היא רב תכליתית, מהירה וקלה לבישול בדרכים רבות ושונות. במדריך זה נלמד מעט על תכונות הכרובית ונסקור את הדרכים הפופולריות ביותר להכנת כרובית.

ערכים תזונתיים של כרובית

כוס פרחי כרובית מכילה רק 28 קלוריות, 0 גרם שומן, 6 גרם פחמימות, 2 גרם חלבון, 2 גרם סיבים, 18 מיליגרם נתרן ו- 176 מיליגרם אשלגן. זאת בהשוואה ל- 218 קלוריות ו- 46 גרם פחמימות בכוס אורז חום. זה גם מקור מצוין לוויטמינים C ו- K, ואם יש לכם אפשרות למצוא כרובית כתומה, אז זכיתם גם במנת בטא קרוטן.

כרובית הפכה לפופולרית מאד מכיוון שהיא מהווה תחליף מצוין לפחמימות. בזכות המרקם והטעם שלה, ניתן להשתמש בה כתוספת במקום אורז ותפוחי אדמה וכן ניתן להשתמש בה כדי להחליף מזונות כמו בצק פיצה, פסטה וביסקוויטים.

הכנה בסיסית

לא משנה איך אתה רוצים לבשל כרובית, הצעדים הראשונים יהיו כמעט תמיד זהים.

  1. מסירים את העלים בעזרת סכין חדה מפרידים את העלים מבסיס הכרובית.
  1. חותכים את הגבעול

יש דרכים שונות לעשות זאת בהתאם למה שאתם מתכנים לעשות עם הכרובית. אם אתם רוצים לצלות אותה שלמה או לפרוס ל"סטייקים", אז צריך לחתוך את הגבעול העבה בבסיס. לאחר מכן יש לשים את ראש הכרובית הפוך בתוך מי מלח קרירים לרבע שעה כדי להסיר לכלוך וחרקים. אם רוצים לחתוך את הכרובית לפרחים, אז כדאי להפוך אותה ולפרוס עם סכין בזווית של 45 מעלות סביב הגבעול בעיגול כדי להוציא את הליבה.

  1. חותכים את הראש לפרחים גדולים

בעזרת סכין מחלקים את הכרובית לפרחים גדולים. במקביל, ניתן גם להסיר שאריות של עלים או הגבעול.

  1. חיתוך לפרחים קטנים

חתכו או שברו את הפרחים לחתיכות בגודל המתאים למתכון שלכם, שטפו אותם, סננו ויבשו בעדינות.

דרכים שונות לבשל כרובית

ישנו מספר עצום של דרכים לבשל כרובית. כאן נפרט את הבסיסיות שבהן כדי שתוכלו להתחיל.

כרובית במיקרוגל

זוהי כנראה הדרך הקלה ביותר לבשל כרובית. ראשית, מכניסים את הפרחים לקערה המתאימה למיקרוגל ולאחר מכן מוסיפים מים עד לכיסוי תחתית הקערה. מכסים את החלק העליון של הקערה בניילון נצמד, נייר שעווה או מגבת רטובה. מבשלים את הכרובית בעוצמה גבוהה עד שהיא רכה, כ- 4 או 5 דקות. מסננים ומתבלים לפי הטעם.

כרובית צלויה

זוהי דרך מהירה וקלה להכין כרובית פריכה. מניחים את פרחי הכרובית בקערה בינונית עם שמן ותבלינים ואז מערבבים כך שהם יהיו מצופים בצורה אחידה. יוצקים על נייר אפייה משומן ומסדרים אותם בשכבה אחידה. צולים אותם ב- 220 מעלות עד שהם שחומים ופריכים, 20 עד 30 דקות.

כרובית מאודה

זוהי דרך מהירה וקלה להפוך את הכרובית לרכה, ואז להכין ממנה מחית למרק או למעוך אותה כמו פירה תפוחי אדמה.

מרתיחים מעט מים (בערך 3.5 ס"מ) בסיר גדול ומניחים סלסלת אידוי בתחתית. מוודאים שהמים לא מגיעים לתחתית הסלסילה. מוסיפים את פרחי הכרובית לסיר האידוי, מכסים אותם ומאדים עד שהם רכים, בערך 4 עד 8 דקות. לאחר מכן מוציאים את הכרובית ומתבלים לפי הטעם. אפשר גם לאדות את הכרובית שלמה ואז לאפות אותה. בערך רבע שעה.

כרובית מבושלת

כרובית מבושלת במים יכולה להיות תוספת נהדרת בפני עצמה. בישול הכרובית בציר עוף או ציר אחר היא דרך מצוינת להכין אותה למתכון מתוחכם יותר. ניתן לרסק כרובית מבושלת בבלנדר להוספת נפח וקרמיות למרקים ללא הקלוריות של שמנת. אפשר גם לרסק כרובית מבושלת כחלופה לפירה תפוחי אדמה.

כדי לבשל כרובית מביאים סיר בינוני של מים לרתיחה. לאחר מכן פשוט מוסיפים את פרחי הכרובית למים הרותחים ומבשלים אותם עד שהם רכים, בערך 5 עד 7 דקות. אם אתם רוצים לרסק את הכרובית, ניתן לבשל אותה עוד קצת כדי להפוך אותה לרכה יותר. לאחר מכן פשוט מסננים את המים ומתבלים לפי הטעם.

בישול כרובית שלמה

אחת הדרכים הקלות ביותר היא לבשל את הכרובית כשהיא שלמה. מחממים מראש את התנור ל- 200 מעלות. במקביל, ממלאים תבנית בינונית עד לחצי במים ומניחים באחד המדפים התחתונים של התנור. לאחר מכן, מניחים את הכרובית בתבנית כבדה בגודל בינוני. מערבבים שמן ותבלינים בקערה קטנה ומצפים את ראש הכרובית בתערובת בעזרת מברשת. הופכים את הכרובית ויוצקים את יתרת תערובת השמן על הכרובית. הופכים את הכרובית בחזרה ואז צולים אותה בתנור עד שהיא רכה ופריכה, בערך 35 עד 45 דקות. היא מוכנה כשאפשר להעביר בקלות סכין בחלק העבה ביותר של הכרובית.