קושימומחה
מוכן ב3 שעות, 50 דק.
מנות8
ציון בריאות9
מטבחיםיהודי
סוגי מאכליםתוספות
אירועיםחנוכה
מגזין

חלה מחיטה מלאה של D

חלה מחיטה מלאה של D
תמיד כיף שיש עוד מתכון של יהודיים, אז תנו הזדמנות ל חלת החיטה המלאה של D. מנה אחת מכילה 416 קלוריות, 11 גר' של חלבון, ו 15 גרם שומן. והוא מספק כ 8 מנות . זה עובד טוב כמו לחם זול עבור חנוכה. . אם יש לכם שמרים, קמח, ביציםוקומץ של מרכיבים אחרים, הם כל מה שנדרש כדי להפוך את המתכון הזה לכל כך טעים. זמן ההכנה הכולל ייקח כ 3 שעות ו-50 דקות. מתכונים דומים: חלה מחיטה מלאה, חלה מחיטה מלאה, ו מילוי חלה מחיטה מלאה עם חמוציות מיובשות ומרווה.

הוראות

1
מערבבים את השמרים והמים יחד בקערה גדולה, ולתת לעמוד עד שכבת שמנת טפסים על גבי, על 5 דקות. מקציפים 3 ביצים, ממתיק, חמאה, קמח מחיטה מלאה, קמח לכל מטרה, ושיבולת שועל מגולגלת. להפוך את הבצק החוצה על משטח משוריין, ללוש עד חלק וגמיש, 5 עד 10 דקות.
מרכיבים שתצטרך
קמח מחיטה מלאהקמח מחיטה מלאה
שיבולת שועל מגולגלתשיבולת שועל מגולגלת
ממתיקממתיק
חמאהחמאה
בצקבצק
מיםמים
שמריםשמרים
ביצהביצה
ציוד שתשתמש בו
קערהקערה
2
צור את הבצק לצורה עגולה קומפקטית, ומניח בקערה משומנת. להפוך את הבצק על פני כמה פעמים בקערה לשמן את פני הבצק, לכסות את הקערה עם מטלית לחה, ולתת לעלות באזור חם עד הוכפל בגודל, על 2 שעות.
מרכיבים שתצטרך
בצקבצק
שמן בישולשמן בישול
ציוד שתשתמש בו
קערהקערה
3
אגרוף למטה את הבצק, לחתוך ל 3 חתיכות בגודל שווה. עבודה על משטח מקומח, לגלגל את חתיכות הבצק לחבלים על עובי האגודל וכ -12 סנטימטרים. חבלים צריכים להיות שמנים יותר באמצע ודקים בקצוות. צובטים 3 חבלים יחד בחלק העליון וצמים אותם. החל מהגדיל מימין, הזז אותו שמאלה מעל הגדיל האמצעי (הגדיל הופך לגדיל האמצעי החדש.) קח את הגדיל הרחוק ביותר שמאלה, ולהעביר אותו מעל גדיל האמצעי החדש. המשיכו לקלוע צמות, להחליף צדדים בכל פעם, עד שהקלף קלוע, וצבטו את הקצוות יחד וקפלו אותם מתחת למראה מסודר.
מרכיבים שתצטרך
בצקבצק
אגרוףאגרוף
גלולגלול
4
מניחים את החלה קלועה על תבנית אפייה מרופדת בנייר קלף. מכסים את כיכר במטלית יבשה, ולתת לעלות במקום חם עד הוכפל, על 1 שעה.
מרכיבים שתצטרך
חלהחלה
ציוד שתשתמש בו
נייר אפייהנייר אפייה
תבנית אפייהתבנית אפייה
5
מחממים תנור ל 350 מעלות F (175 מעלות C).
ציוד שתשתמש בו
תנורתנור
6
מברישים את כיכר הלחם עם ביצה מוכה 1, ואופים בתנור שחומם מראש עד חום זהוב, 30 עד 40 דקות.
מרכיבים שתצטרך
ביצהביצה
ציוד שתשתמש בו
תנורתנור
7
בואו להתקרר לפני חיתוך.