קושימומחה
מוכן ב2 שעות, 20 דק.
מנות16
ציון בריאות4
מטבחיםיהודי
אירועיםחנוכה
מגזין

חלה דקדנטית

חלה דקדנטית
. זמן ההכנה הכולל ייקח כ 2 שעות ו 20 דקות. גשו לסופר וקנו שמרים, קמח לא סופג, ביצים, ועוד מספר מצרכים כדי להכין את המנה הטעימה הזו. מתכונים דומים: לחם חלה, לחם חלה, ו לחם חלה.

הוראות

1
ממיסים את הדבש במים בקערת ערבוב גדולה, ומערבבים בשמרים. הגדר את התערובת בצד עד שמרים יוצר שכבת שמנת על גבי, על 15 דקות. מערבבים במלח, 2/3 כוס שמן זית, וביצים מוכות.
מרכיבים שתצטרך
שמן זיתשמן זית
דבשדבש
מיםמים
שמריםשמרים
ביצהביצה
מלחמלח
ציוד שתשתמש בו
קערת ערבובקערת ערבוב
2
מוסיפים את הקמח 1 כוס בכל פעם עד שהבצק מעט דביק, אבל לא דביק רטוב.
מרכיבים שתצטרך
בצקבצק
קמח לכל מטרהקמח לכל מטרה
3
להפוך אותו על משטח משוריין, ללוש עד חלק וגמיש, על 10 דקות. משמן קלות קערה, מניח את הבצק בקערה, הופך את הבצק על פני כמה פעמים לשמן את פני השטח, ואז לתת לעלות עד הוכפל במקום חם, ללא טיוטה, על 90 דקות.
מרכיבים שתצטרך
בצקבצק
שמן בישולשמן בישול
ציוד שתשתמש בו
קערהקערה
4
כדי להפוך את הלחם, אגרוף את הבצק, לחתוך אותו ל 2 חתיכות בגודל שווה.
מרכיבים שתצטרך
בצקבצק
אגרוףאגרוף
5
חותכים את החתיכה הראשונה ל 4 חלקים שווים. מניחים את החלק השני בצד תחת מטלית כדי למנוע התייבשות בזמן שאתה צמה את הכיכר הראשונה.
6
כדי לקלוע את כיכר 4 גדיל הראשון, לגלגל את 4 חתיכות של בצק לחבלים דקים על רוחב האגודל, ועל 14 סנטימטרים. הפוך את החלק העליון והתחתון של כל חבל דק יותר מאשר באזור האמצעי. לצבוט את צמרות 4 חבלים יחד, ולאוורר את 4 חבלים החוצה כך שהם לא נוגעים.
מרכיבים שתצטרך
בצקבצק
גלולגלול
7
כדי לעשות "מתחת ל-2, מעל 1 צמה," לקחת את החבל השמאלי ביותר, ולהעביר אותו ימינה כדי לחצות מתחת 2 החבלים הבאים, ולאחר מכן להעביר אותו שמאלה כדי לחצות בחזרה על הגדיל מיד לשמאלו. קח את הגדיל הימני הרחוק, והעבר אותו שמאלה וחצה אותו מתחת לשני הגדילים לשמאלו( הם כבר חצו מן הצמה הקודמת); ואז להעביר אותו ימינה כדי לחצות בחזרה על הגדיל מיד ימינה. חזור עד 4 גדילים קלועים יחד כל הדרך עד הסוף, וצבוט את הקצוות בחוזקה יחד. חזור על הצעדים כדי לקלוע את הכיכר השנייה, ולתת את הלחם הקלוע לעלות במשך 1 שעה.
8
מחממים תנור ל 350 מעלות F (175 מעלות C), ומסדרים אפייה קו עם נייר קלף.
ציוד שתשתמש בו
נייר אפייהנייר אפייה
תבנית אפייהתבנית אפייה
תנורתנור
9
לעשות זיגוג על ידי לטאטא יחד את החלב, 2 כפות שמן זית, ביצה לבן, ואת הסוכר בקערה.
מרכיבים שתצטרך
חלבוניםחלבונים
שמן זיתשמן זית
זיגוגזיגוג
סוכרסוכר
חלבחלב
ציוד שתשתמש בו
מקציףמקציף
קערהקערה
10
לצחצח את הכיכרות קלועות עם זיגוג, לעשות קרום מבריק, ולאפות את הכיכרות על סדינים אפייה מוכן בתנור שחומם מראש עד שהם בצבע חום זהוב בהיר, על 30 דקות.
מרכיבים שתצטרך
זיגוגזיגוג
ציוד שתשתמש בו
תבנית אפייהתבנית אפייה
תנורתנור