איך לבשל פסטה

זה לא משנה אם אתם אוכלים קערת פסטה כמנה עיקרית או כמנה ראשונה, זה תמיד יהיה טעים. יש כל כך הרבה סוגים שונים של פסטה, מרביולי וניוקי ועד פוסילי וספגטי. עם זאת, בעוד שלפסטה יש מוניטין של "קלה לבישול", ישנם כמה אתגרים מעורבים, ובמאמר זה, ניקח אתכם דרכם.

פסטה היא אחת המנות הפופולריות ביותר בכל רחבי העולם ויש מאות וריאציות שונות. הטעם הנייטרלי של הפסטה מקל על שילובה כמעט עם כל מזון אחר, מרטבים על בסיס בשר ועד לצמחוניים. עם זאת, בואו נסתכל על כמה טיפים כיצד לבשל פסטה כמו שצריך ולהעניק לאורחי ארוחת הערב הבאה שלכם חוויה בלתי נשכחת!

השרו את הפסטה לפני שאתם מבשלים אותה

השלב הראשון של בישול מנת פסטה הוא לא חלק הבישול עצמו, אלא השריית הפסטה. אל תדלג על שלב זה! פסטה עשויה מסולת, קמח גס. לפיכך, היא מאוד עמילנית ודביקה כאשר היא יוצא מהשקית.

סוג המים הנכון

המים שבהם אתה משתמש כדי להרתיח פסטה הם למעשה חשובים יותר ממה שאתה יכול לדמיין. סוג המים בו אתה משתמש יכולים להשפיע על הטעם והמרקם של הפסטה, ולכן חשוב לבחור בחוכמה. אם יש לך מים קשים באזור שלך, ייתכן שתבחין בטעם קצת מוזר בפסטה. מים רכים יעשו את ההבדל במרקם הפסטה. אם יש לך מתקן לטיפול במים באזור שלך, המים יהיו רכים. אם אלה מי ברז, אז המים יהיו קשים. עדיף להתחיל עם מים רכים לפסטה.

אתה גם רוצה לוודא שהמים שבהם אתה משתמש לבישול פסטה נמצאים במצב רתיחה לפני שתוסיף את הפסטה. אם המים לא רותחים כשמוסיפים אותם לסיר, הפסטה לא תתבשל כמו שצריך.

הוספת מלח ושמן למים

אנשים רבים לא שוקלים להוסיף מלח ושמן למי הפסטה. היתרון בהוספת שמן הוא פשוט; זה ימנע מהפסטה להיצמד זה לזה או לסיר. הוספת מלח למים היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות. זה יעזור לתבל את הפסטה שלך בזמן שהיא מתבשלת. זה גם יעזור לתבל את המים ולשמור על רתיחה. הוספת מלח למים חשובה במיוחד אם אתם מכינים פסטה עם רוטב. מלח עוזר להוציא את הטעם גם בפסטה וגם במנה כולה.

זמן בישול לסוגים שונים של פסטה

סוגים שונים של פסטה ייקח כמויות שונות של זמן לבשל. חלק מהפסטה צריכה להיאכל אל דנטה, או במרקם מוצק מאוד, בעוד שסוגים אחרים מיועדים לאכילה רכה יותר. לדוגמה, תרצה לבשל פסטה פנה במשך כ-12 דקות. יש לבשל פסטה פטוצ'יני כ-8 דקות. יש לבשל אטריות ספגטי כ-7 דקות. אם אתה לא בטוח כמה זמן לבשל את הפסטה, אתה תמיד יכול לבדוק את ההוראות בגב השקית. הם צריכים לתת לך זמן מדויק שמתאים לרוב הפסטה.

אל תשכח לנקז!

השלב הבא בבישול הפסטה הוא לנקז אותה. אפשר להשתמש במסננת, או בסיר פסטה עם מסננת מובנית. הקפידו להשתמש בכף או משהו כדי לערבב את הפסטה בזמן שהיא מתנקזת כדי שהיא לא תתקע. כדאי לזכור גם שהפסטה ממשיכה להתבשל מעט גם כשהיא יוצאת מהמים, ולכן אנשים רבים שוטפים מיד את הפסטה במים קרים.

כשמנקזים את הפסטה, אולי כדאי לשמור על כוס מים בערך. המים יהיו מלאים בעמילן, כך שניתן להשתמש בהם כדי להסמיך כל רוטב שתכינו שיתאים לפסטה.

סיכום

פסטה היא אחת המנות הקלות להכנה. אתה יכול להשתמש בה כמנה עיקרית או כמתאבן ולהתאים אותהו כמעט לכל סוג של רוטב. עם זאת, בישול פסטה לא ממש פשוט כפי שאנשים רבים טוענים. למרבה המזל, זה לא קשה לשלוט, אפילו עבור טבחים מתחילים. לכן, אל חשש לנסות את זה בבית! זכור את כל המידע לעיל ותוכל להיות בטוח שתהנה מפסטה מושלמת בכל פעם!

מרכיבים

11,021
פסטה